tisdag 21 december 2010

JULAVSLUTNING GÖTALUNDENS KYRKA 2010

Så var vi då där igen. Julavslutning för tionde gången i vår skolhistoria. Vi håller alltid till i Götalundens kyrka och samarbetet fungerar helbra. Det är så finstämt att få vara i en kyrka. Bara med en liten touch av kristna inslag - det är stämningen vi vill åt. Och akustiken. Och atmosfären som bara blir. Jag hoppas att ingen misstycker att vi väljer en kyrka som avslutningslokal. Vi försöker att vara så flexibla det någonsin går för att passa allas tankar, tro och smak.




Klockan 16.00 öppnade år 8 sin julbazar på skolans innergård och därefter gick vi ett fackeltåg mot kyrkan. Denna gång tog vi ingen genväg utan använde övergångsstället som man ska göra.
Först ut var år F - 2 som gjorde mycket bra ifrån sig. Prästen skojade med oss om julstress och julstädning och berättade att julen kommer hur vi än väljer att stressa.
Jag tog elevrådet till hjälp och fick till ett riktigt trevligt jultal.
På avslutning två som var för år 3 - 5 var jag djupt imponerad av körens skönsång.
Anitha och Anna lockar fram toner ur barnens strupar som gör mig knäsvag. Och tänk de tre modiga sångsolisterna!! Vilka talanger! Idolframträdande i framtiden?
Imorgon är det jullov. Fritids och förskolan håller öppet. Jag ska jobba och sammanfatta terminen.
Nu väntar sängen!!
Tack alla som gjorde avslutningen till en minnesvärd stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar