torsdag 16 december 2010

LÅTAR JAG SJÄLV SJÖNG I SKOLAN OCH FAKTISKT KOMMER IHÅG

Inte för att jag var någon storsångare precis, men musik har alltid funnits nära mitt hjärta. Efter några snabba och nostalgiska tankevändor kom jag ihåg följande skolklassiker. Jag har säkert glömt bort ett par hits, men då kan ni ju kommentera ner era minnen. Håll till godo!!

1. Blommig Falukorv - HasseAlfredsson
2. Jag Vill Ha En Egen Måne - Ted Gärdestad
3. Yellow Submarine - Beatles
4. Det Gåtfulla Folket - Olle Adolfsson
5. Vi Går Över Daggstänkta Berg
6. I Natt Jag Drömde - Cornelis Vreeswijk
7. Harrys Hare - James Holloingworth
8. Kling Klang Klockan Slår - Lennart Hellsing
9. Den Blomstertid Nu Kommer
10. Lille Katt - ur Emil I Lönneberga

Bubblare: 
Mitt Sommarlov - Anita Hegerland
Somliga Går Med Trasiga Skor - Cornelis
Oxdragarsång - Evert Taube







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar